skjuta upp...

På sistone har jag varit helt ur fokus. Jag känner ingen ork för skolan överhuvudtaget. Det är en daglig rutin som jag bara inte klarar av på samma sätt längre. Jag förnekar det för andra, men mest för mig själv. Jag vet att det inte är långt kvar tills studenten, och ändå ser jag inte mitt Mål.. eftersom jag har sådan ångest över hur jag ska göra efter studenten.

Jag vet vad jag vill göra, men inte vad som är Möjligt. Jag vet vad jag kan göra, men inte vad jag borde.

Dagarna gör jag allt kortare, och jag lever för helgerna. Mitt mål varje vecka är att klara av vardagarna, oavsett prioriteringarna. Jag skjuter upp läxor och ignorerar frånvaron.
Men nu orkar jag inte mer.
Jag vill få tillbaka den där kämparglöden jag hade så mycket av förr. Jag vill känna mig målmedveten och nöjd igen. Nöjd med min insats. Det är bara jag som får sota för det här i slutändan, JAG VET DET. men ändå vet jag inte hur jag ska ta mig ur detta suddiga helvete. Om någon har ett bra tips eller råd för vad jag kan göra för att komma tillbaka på rätt spår igen, så skriv gärna en kommentar. Jag är trött på att denna ångesten äter upp mig inifrån samtidigt som jag försöker leva ett glansigt yttre där ingen ser mitt svarta hål...


jag vill kunna känna mig nöjd igen...

/Annika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0